Lakanamies kirjoitti:
Mikähän tämä tarkoitus mahtaa olla? Itse olen siinä käsityksessä että se on lisääntyminen.
Riippuu "tarkkailuasemasta" ja siitä, tarkoitetaanko elämällä jonkun henkilökohtaista elämää, koko ihmiskuntaa vai kaikkea elämää. Suurimmalla mittakaavalla katsoen elämällä ei ole mitään tarkoitusta. Maailmankaikkeus vain on. Se ei "välitä", onko minkäänlaista elämää edes olemassa, jolloin myös ihmiskunnalla ja yksilöillä ei ole mitään väliä. Maailmankaikkeus tulee kuitenkin jossain vaiheessa luhistumaan ja kaikki elämä sen mukana. Tietysti jo tämän luhistumisen estämiseksi tai "elämän" jatkamiseksi luhistumisen jälkeen keksittäisiin joku keino, niin se ehkä muuttaisi tässä näkökulmassa elämän tarkoitusta.
Seuraavaksi suurin näkokulma elämän tarkoituksesta on elämä ja ihmiskunta ylipäätänsä. Tässä näkökulmassa tärkeintä on lyhyesti sanottuna selviytyminen ja lisääntyminen, sekä kehittää keinoja kummankin ehostamiseksi. Tämän vaiheen jälkeen on lukemattomia "välivaiheita" ennen ihmisyksilön elämäntarkoitusta, mutta en jaksa nyt tähän hätään kirjoittaa niitä. Kirjoitan kyllä pyydettäessä lisää näitä "välivaiheita", mutta arkielämässä tärkein asia on seuraavana.
Yksilöllisen elämäntarkoituksen määrittää yksilö itse. Itse olen ottanut omaksi elämäntarkoituksekseni vain pitää hauskaa, lisääntyä, elää "hyvää elämää", yrittää saada tulevaisuuden maailmasta parempaa paikkaa elää ja saada ihmisiä enemmän kiinnostumaan tieteistä.